Hautausmaiden sesonkityöntekijät ovat aloittaneet työtehtävät

Työtehtävät aloitettiin perehdytyksellä 2.5.2024.

Hautausmaiden hoitotehtävät alkavat yleissiivouksella, joka tehdään toukokuussa. Haudoilta poistetaan talven aikana haudoille tuodut havut, kanervat, kynttilät, kukkalaitteet ja muut talvikoristeet.

Hautausmaiden tilatut kukkahoidot käsittävät haudan pinnan kunnossapidon ja kukkaryhmään liittyvät työt. Tilatut kesäkukat istutetaan juhannukseen mennessä ja poistetaan syyskuun alkupuolella. Tilatut kanervat (callunat) istutetaan syyskuun loppupuolella.

Äänekosken seurakunnassa työskentelee kesän 2024 aikana 15 kausityöntekijää hautausmaiden hoitotöiden parissa.

Lämpimästi tervetuloa uudet ja aikaisemmilta vuosilta tutut työntekijät.

Sumiaisten hautausmaa - Äänekosken seurakunta   Istuta kukkia haudalle

Toivomuksena seurakuntalaisille, että hautojen lyhdyt on hyvä ottaa talteen itselleen kesäkauden ajaksi. Tämä helpottaa huomattavasti hautausmaiden kunnossapito- ja nurmenhoitotöitä.

Haravointitalkoisiin voi osallistua hautausmailla vapaaehtoisesti kukin omalla ajallaan. Haravointivälineet löytyvät hautausmailta vapaasti käytettäviksi.

2024-05-02 13:43:00.0