Vertaistukitoiminta Äänekosken seurakunnassa

Surevat

Sururyhmä on läheisensä menettäneille tarkoitettu tukiryhmä, joka kokoontuu 5-10 kertaa. Ryhmässä voi jakaa surua yhdessä saman kokeneiden kanssa.  Läheisen kanssa kuolemasta selviää askel kerrallaan, surua jakaen.
Sururyhmään pääset mukaan ilmoittautumalla kirkkoherranvirastoon p. 050 435 4751.
Sururyhmistä ja niiden työskentelystä saat lisätietoja diakoni Jaana Muurikaiselta, p. 050 400 6745.

Mielenterveyskuntoutujat

Mielenterveyskuntoutujille järjestetään leiripäiviä/retkiä. Lisätietoa antaa diakoni p. 040 5025481.

Alueilla (Äänekoskella, Suolahdessa, Sumiaisissa ja Konginkankaalla) järjestettävästä ryhmätoiminnasta antavat tietoa alueiden diakoniatyöntekijät.

Päihdekuntoutujat

Päihdekuntoutujien ruskaleiri järjestetään syyskuussa. Leiristä tietoa voi kysyä diakoni Marjut Lahdelta p. 040 5025481 tai diakonissa Jaana Sikorskilta p. 045 657 7665.

Kehitysvammaiset

Kehitysvammaisten kirkkopäivä on keväisin jossain päin rovastikuntaa. Sinne tehdään retki. Lisäksi pääsiäis- ja joululaulukirkot kokoavat väkeä kirkkoon. Lisätietoja voi kysyä diakonissa Jaana Sikorskilta p. 045 6577665.

Diakoniatyön leirit

Diakoniatyö järjestää leirejä erityisryhmille.

Lisätietoa saa diakoniatyöntekijöiltä.