Hautojen hoito

Haudanhoitosopimuksen voit solmia ottamalla yhteyttä toimistosihteeri Pirjo Rossi p. 050 438 9415 (ma-to klo 9-12).

Hoitosopimuksia tehtäessä on hautapaikan hallinta-ajan oltava voimassa.

Hautausmaiden yleissiivous tehdään toukokuussa. Tällöin haudoilta poistetaan talven aikana haudoille tuodut havut, kanervat, kynttilät, kukkalaitteet ja muut talvikoristeet.

Tilatut kesäkukat istutetaan kesäkuussa juhannukseen mennessä ja poistetaan syyskuun alkupuolella. Tilatut kanervat (callunat) istutetaan syyskuun loppupuolella.
Seurakunnalta tilattu kukkahoito käsittää haudan pinnan kunnossapidon ja kukkaryhmään liittyvät työt.

Hoitosopimus tehdään yhdeksi tai viideksi vuodeksi. Hautojen hoitokausi on 1.6.-15.9. välinen ajanjakso. Tarkemmat tiedot tarjolla olevista palveluista näkyvät alla olevasta hinnastosta. Kukkahoitosopimuksia tehdään 13.6. saakka, kastelusopimuksia otetaan vastaan pidempään.

Asiakkaalle lähetetään tarjouslasku, jonka maksamalla hyväksyy tarjouksen sisältämät haudanhoidot. Uusi tarjous vastaavasta hoidosta tulee automaattisesti hoidon päättymistä seuraavan vuoden keväällä. Mikäli hoitoa ei halua jatkaa, voi tarjouksen jättää maksamatta. Siinä tapauksessa uutta tarjousta ei tule enää ilman yhteydenottoa.

Asiakastiedoissa tapahtuvat muutokset on ilmoitettava taloustoimistoon.

Hautaa, jonka kivinen muistomerkki on vaarallisesti kallistunut, ei voida ottaa hoitoon. Muistomerkin hoidosta ja oikaisusta vastaavat omaiset. Muistomerkin oikaisun voi tilata seurakunnalta.

Muistomerkin oikaiseminen (max 120x80x20) 50 €.  Tätä suuremmat muistomerkit, lisäveloitus tuntityönä 50 €/h.

Hinnasto: Haudanhoitosopimusmaksut liitteessä

Enkelipatsas hautakiven päällä ja kaksi ruskalehteä