Kodin siunaus

Aikuisille

Toimintaa Suolahdessa

Perhekerho

kokoontuu maanantaisin klo 9.30-11.30 srk-talossa.

Aamupuuro

Suolahden seurakuntatalossa joka torstai. Puurolla emännöivät useimmiten vapaaehtoiset, ja sinne voi tulla klo 8-10 välisenä aikana. Puurosta ja kahveista on vapaaehtoinen maksu, jonka tuotto ohjataan kevätkaudella Yhteisvastuukeräykselle ja syyskaudella vähävaraisten perheiden jouluavustuksiin. Emäntä-Kaija organisoi vapaaehtoisia, jos olet kiinnostunut tulemaan avuksi kauhan varteen, ota yhteyttä Kaijaan p. 040 848 2404.

Puurolla käymiselle ei ole ikärajaa eikä sen yhteydessä järjestetä mitään sen kummempaa ohjelmaa. Puurokauha lomailee kesä-heinäkuussa ja vuodenvaihteessa.

Kuvassa: otetaan puuroa kattilasta.

Raamattu- ja rukouspiiri

kokoontuu joka maanantai klo 18 srk-talon neuvotteluhuoneessa.

Käsityöpiirissä

vietetään aikaa yhdessä ja tehdään jutustelun lomassa käsitöitä. Kangaspuissa kudotaan tilauksesta mattoja ja poppanoita. Mukaan voi ottaa oman käsityön tai valmistaa myytävää myyjäisiin. Mattotilauksia otetaan vastaan, niistä voi tulla keskustelemaan käsityöpiirin aikana tai ottaa yhteyttä työntekijöiden kautta vapaaehtoisin vetäjiin, p. 040 7194296. Käsityöpiiri kokoontuu Suolahden kirkon alakerrassa tiistaisin klo 10 alkaen. Sisäänkäynti on paloaseman puoleisesta päädystä. Käsityöpiirin pakkasraja on -15 C, silloin jäädään kotiin.

.

Puikkopiirissä

neulotaan nimensä mukaisesti. Puikkopiirin tekemiä neuleita lahjoitetaan laitoksiin sekä tarvitseville diakoniatyön kautta. Puikkopiirin tuotteita voi ostaa myyjäisistä joulun aikaan tai muulloin niitä voi käydä kyselemässä kirkkopiirin toimistosta/diakoniatoimistosta. Niitä on myös myynnissä srk-salin vitriinissä.

Piiri kokoontuu joka keskiviikko Suolahden seurakuntatalossa klo 12. Neulojalle tarjotaan kahvit, kahvista vapaaehtoinen maksu ohjautuu lähetyksen nimikkokohteille.

Puikkopiiri tarvitsee lankoja! Jos sinulla on tarpeettomia lankoja, niitä voi tuoda seurakuntatalolle piirin käyttöön.

Kuvassa: Kaksi kutojaa.

Toiminta Sumiaisissa

Aamurukous

Maanantaiaamuisin klo 9 kokoontuu rukouspiiri Kotipesässä. Tervetuloa yhdessä aloittamaan viikko rukouksella.

Aamupuuro

Torstaisin klo 8 - 10 aamupuuro seurakuntakodilla. Kahvit jälkiruoaksi. Tervetuloa kohtaamaan ja ruokailemaan yhdessä.

Raamattupiiri

Raamattupiiri kokoontuu joka toinen torstai klo 17 (parittomina viikkoina) Kotipesässä.

Tiistaikerho

Tiistaikerho on  eläkeläisille ja muille päiväaikaan vapaana oleville tarkoitettu kokoontuminen. Kokoonnumme kerran kuukaudessa seurakuntakodilla. Aloitamme ruokailulla klo 12 (5€), ja jatkamme kerhoilulla, jossa vierailijoita ja eri aiheita.

Naistenillat

Naisteniltoja on kaksi kertaa syksyssä.

Tunti kuukaudessa lähimmäiselle eli tuku. Tervetuloa osallistumaan vapaaehtoistoimintaan. Voit olla ystävä tarvitsevalle, osallistua Sumiaiskotihartausten suunnitteluun ja toteutukseen tai mm. toimia keittiöllä vapaaehtoisena. Tuku-kokoontumisissa voit etsiä paikaasi seurakunnan vapaaehtoistyössä ja olla yhdessä toteuttamassa lähimmäisyyttä seurakunnassa.

Seurakuntapiirit

Seurakuntapiirit kokoontuvat kodeissa eripuolilla Sumiaisia. Piireissä on hartautta, keskustelua, arpajaiset lähetyksen hyväksi ja pieni kahvitarjoilu. Jos sinun olisi mahdollista avata kotisi tällaiseen toimintaan ole yhteydessä Lauri Pietikäiseen 040 5760910.

Toiminta Äänekoskella

Kirkon Olkkari

Vapaaehtoistoiminnankeskus Kirkon Olkkari Sammonkatu 2:ssa kokoaa ihmisiä ma-to klo 11-14 kahvikupin äärelle tapaamaan toisiaan. Olkkarissa on säännöllistä ohjattua toimintaa sekä kuukausittain vaihtuvaa virkistystä kuten papintunnit, virsituokio ja vierailijoita elämän eri osa-alueilta.

Raamattupiiri, naistenpiiri, lähetyspiiri ja kummitoiminta ovat ilta-aikana Olkkarissa tapahtuvia toimintoja.

Aamupuuro

torstaisin klo 7.30-10 seurakuntakeskuksella Vellamontie 1a (maksuton).

Tuulenpuisku - Hietaman kirkon pihapiirissä

Hietaman Kahvitupa Tuulenpuiskussa (Saarijärventie 441) toimii kyläläisten kohtaamispaikkana kuukauden joka 3. keskiviikko klo 12-14.

Toiminta Konginkankaalla

Maanantaikerho

joka maanantai klo 13-14.30 seurakuntakodilla. Varttuneen väen virikeiltapäivä. Ohjaajina Päivi Leppänen ja Merja Vasama. Päivi puh. 040-7347 390.

Aamupuuro

aina tiistaisin klo 7.30-9.30 seurakuntakodilla.

Rukouspiiri

tiistaisin seurakuntakodin toimistosiivessä klo 18-20. Yhteyshenkilö Anne Rautiainen p. 050-3508925.

Diakonia- ja lähetyspiiri

joka toinen torstai klo 12. Piiri kokoontuu kodeissa, seuraa ilmoituksia Äksästä ja kotisivujen tapahtumahausta.

Jumalanpalveluksen tukiryhmä

on kaikille jumalanpalveluksesta kiinnostuneille avoin ryhmä. Jos haluat olla mukana toteuttamassa jumalanpalveluksia, ota yhteyttä Katri-pappiin puh. 050-4677915.