Konginkankaan kirkko

KÖMIN SPARRAAJIEN TOIMINTAKERTOMUS 2023

Konginkankaan toimintaryhmä eli Kömin Sparraajat on toiminut monipuolisesti ja aktiivisesti vuonna 2023. Sparraajat on myös Jumalanpalvelusten toimintaryhmä sekä suunnittelemassa ja toteuttamassa Elli Niittylän testamenttivarojen käyttöä.

Jumalanpalveluksista mainittakoon erityisesti kimppakirkot yhdessä Sumiaisten toimintaryhmän kanssa keväällä Sumiaisissa ja syksyllä Konginkankaalla, niittymessu elokuussa sekä jouluaaton kuvaelmahartaus, joka sai paljon hyvää palautetta. Kuvaelmassa oli monia näyttelijöitä myös ryhmäläisten lähipiiristä. Muita Jumalanpalveluksia, joissa Sparraajat ovat olleet palvelemassa, on ollut mm. 60-70-luvuilla Konginkankaalla ripille päässeiden kutsukirkko 2.7. kesäpäivien yhteydessä. Se toteutettiin gospelmessuna, musisoimassa Eero Amunet bändeineen.  Keväällä toteutettiin aikuistyön kirkko, jota oli toteuttamassa Päivin ja Merjan luotsaama Maanantaikerho.

Sparraajat osallistuivat myös Yhteisvastuukeräyksen toteuttamiseen, kevään palvelupäivän toteuttamiseen, kesäpäivien etkojen järjestämiseen Köminharjussa ja moneen muuhun tilaisuuteen. Helmikuussa toteutui Markun johdolla koululaulujen tuokio ja yhteiskuoro messussa sekä maaliskuussa pääsiäisvirsien ilta Grace-lauluryhmän kanssa.

Sparraajat ovat olleet myös suunnittelemassa ja toteuttamassa  lähetyksen nuotioiltoja kesällä sekä diakonialähetyspiiriä, joka on kiertänyt kodeissa.

Elli Niittylän testamenttivaroin toteutettiin mm. Ellin Olympialaiset sekä perheiden jouluruokailu, jossa mukana oli 38 konginkankaalaisperhettä.

Ryhmässä ovat toimineet Merja Vasama ja Vivi-Ann Janhonen valmentajaparina. Muut jäsenet ovat  Marjatta Huhta, Heli Joukainen, Anneli Kauta-Soljava, Erkki Soljava, Elle Kinnunen, Pentti Kinnunen, Antti Laiho, Päivi Leppänen, Tiina Liimatainen, Timo Pasanen, Eero Polsa, Anne Rautiainen, Annaliisa Sällinen ja Ari Vertainen. Työntekijöistä ovat vuonna 2023 olleet mukana Katri Vuojus, Markku Aho (alkuvuoden, kun Vivi oli vuorotteluvapaalla), Samuli Kivelä, Tarja Turpeinen ja Riitta Valkeejärvi.

Ota yhteyttä!

Pappi Katri Vuojus paikalla tiistaina aamupuurolla tai torstaina klo 9-11 seurakuntakodin toimistosiivessä. P. 050 4677915

Diakoni Jaana Muurikaisen vastaanotto tiistaisin ja torstaisin klo 9-11 seurakuntakodin toimistosiivessä. P. 050 400 6745

Musiikkiasioissa voit olla yhteydessä vs.kanttori Markku Ahoon p. 050 410 0145