Apua ja tukea elämään

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet ja mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen.

Papit, diakoniatyöntekijät ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten.

Myös kirkon keskusteluapu (palveleva puhelin, - chat, -netti ja -kirje )

sekä perheasiain neuvottelukeskus, sairaalapapit ja kehitysvammatyön pappi on käytettävissäsi.

Palveleva puhelin 0400 22 11 80

• Palveleva puhelin (0400 22 11 80) joka päivä klo 18–24
  • Chat ma-pe klo 12–20
  • Palveleva netti ja Palveleva kirje vastaanottavat viestejä 24/7. Viesteihin vastataan päivän, parin kuluessa.

Nuoret voivat ottaa mieltä painavissa asioissa yhteyttä myös seurakunnan nuorisotyönohjaajiin.

Akuutissa kriisissä voit ottaa yhteyttä Keski-Suomen sosiaali ja kriisipäivystykseen,  joka päivystää 24/7 numerossa 014 2660149. Sosiaali- ja kriisipäivystykseen saa yhteyden myös hätäkeskuksen kautta numerosta 112.

Kriisikeskus Mobilesta saa tukea erilaisissa elämäntilannekriiseissä. Mobile palvelee arkipäivisin ma-to klo 8-20 ja pe klo 8-17 p. 044 7888470.

Pappien ja diakonien päivystysajat löydät tästä.

Sururyhmä omaisensa menettäneille.

Perheasiain neuvottelukeskuksen vastaanotto ajan varanneille Äänekoskella tiistaisin Vellamonkatu 1a.
Ajanvaraus ti, ke, pe klo 12-14.30 p. 044 774 7052.

Esirukouspyynnöt

Vaikeassa elämäntilanteessa voit pyytää esirukousta seurakunnalta. Haluamme kantaa rukouksin jumalanpalveluksessa sinun asiasi Jumalan kasvojen eteen. Kerro omin sanoin asia, johon haluat rukousapua.

Esirukouspyynnön voit jättää tästä.